ساخت گنبد در گیلان -امام زاده قاسم چولاب

برای مشاهده تصاویر بیشتر بر روی “ادامه”کلیک کنید

 

 

img_20160923_134208 20160901_110141 20160901_110048

 

گنبد امازاده قاسم چولاب در شهریور سال نود و پنج توسط گنبد سازی لطیفی ساخته شد.

امازاده قاسم چولاب

حضرت امامزاده قاسم (ع) ابن امام موسی کاظم (ع)

مرقد مطهر امامزاده قاسم (ع) در روستای چولاب از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت است ، و در کیلومتر ۲۲ بزرگراه رشت به لاهیجان واقع است.

روستای چولاب حدود ۶ کیلومتر با شهر آستانه اشرفیه و ۷ کیلومتر با شهر کوچصفهان فاصله دارد.

بقعه متبرگه امامزاده قاسم (ع) همچون نگینی در دل روستای سرسبز چولاب میدرخشد و باعث برکت و اعتبار این روستا در سطح منطقه است.

حرم مطهر امامزاده قاسم (ع) حدود ۱۰ سالی است که با هدف توسعه بنا و نوسازی آن در حال بازسازی است.

بنای قدیمی  که ضریح چوبی قدیمی با طرح زیبای  مشبک امامزاده قاسم (ع)  در آن واقع بود صحنی چهار گوش با طاقی گرد که دور تا دور آن با گچ بری ها و اشعار مذهبی و با رنگ های متنوع تزئین شده بود که چهار در به ان باز می شد که درب اصلی از ایوان برای زیارت ، درب دوم از مسجد ، درب سوم از شمع خانه و درب پشتی بود.

بنای قدیمی دارای سقفی سفال چین شده ، دارای کتابخانه ، تالار ( طبقه فوقانی ) ، آرامگاه خانوادگی ، آبدارخانه و محلی برای روشن کردن شمع ( شمع خانه ) بود.

اما بنای جدید که از سال ۸۲ در حال بازسازی است با حدود ۷۰۰ مترمربع زیر بنا ، با دیوار آجری ، نمای کاشی کاری ، دیواره های داخل با سنگ مرمر ، کف سنگ مرمر در قسمت اطراف ضریح و گرانیت برای کف مسجد در حال ساخت است.

ضریح مطهر امامزاده قاسم در سال ۱۳۷۹ توسط استادکاران ماهر اصفهانی ساخته و به جای ضریح چوبی قدیمی جایگزین شده است.

گنبد فلزی آن نیز توسط گنبد سازی لطیفی با مدیریت ساسان لطیفی در شهریور سال نود و پنج ساخته شد.

در بنای جدید قسمت تالار ( طبقه فوقانی ) که برای حضور بانوان است با الگو برداری از بنای قدیمی حفظ شده است.

دو گلدسته (مناره) فلزی نقره ای رنگ به ارتفاع ۲۴ متر در جلوی بنا از کیلومترها دورتر خودنمائی میکند و گنبد استیل نقره ایی که با آیات قرآن تزئین شده است بر زیبائی این بنا افزوده است.

امامزاده قاسم (ع) در موقعیت جغرافیایی مناسب در کنار اتوبان رشت به لاهیجان با منظره زیبا و چشم نواز در بهترین شرایط آب و هوائی همه ساله پذیرای ده ها هزار گردشگر از سراسر کشور میباشد.

ساخت گنبد از جنس استیل نقره ایی امام زاده قاسم چولاب

کلمات کلیدی:

گنبد سازی / گنبد امامزاده / گنبد مسجد / گنبد استیل / گنبد آلومینیوم / گنبد استیل /گنبد استیل طلایی/ تعمیرات گنبد/ گنبد ساختمانی / گنبد سازی لطیفی/ گنبد سازی در تهران / کنبد سازی در کرج / کنبد/ کنبدسازی/ گنبد مسجد/ گنبد برج/گنبد مرکز خرید/گنبد سازی در گیلان / گنبد سازی در رشت/ گنبد سازی در انزلی/ گنبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *